Fysioterapeutti kävi perjantaina huoltamassa koiria. Helvillä ei löydöksiä ja huom. kysyin taas fyssariltakin Helvin lihaksista ja läskistä: Ei ole läskiä ja lihakset oikein hyvät, selkälihaksia voisi olla enemmän - kuului lausunto. Peku myös sangen hyvällä tolalla lihasten suhteen. Pekulla on ajoittain ollut voimakastakin jäykkyyttä ylösnoustessa, jos se on aiemmin revitellyt lenkillä, kuten esimerkiksi eräällä kerralla, jolloin koirat juoksuttivat paria hirveä pellonmitan verran.

Tokoa ja hakua olen harjoitellut Helvin kanssa, tokossa vahvistetaan edelleen avoimen luokan liikkeitä ja opetellaan viretilan säätelyä sekä ihan sitä, että vain parhaista suorituksista saa palkkaa. Hakumetsässä Helvi suoritti viimeksi kolmen maalimiehen radan, jossa molemmissa etukulmissa oli maalimies, sitten yksi tyhjä pisto ja viimeiseksi löytö. Toinen etukulman maalimiehistä oli umpipiilossa, jonka ilmaisemisessa oli vaikeuksia, sillä Helvi aloitti haukun viiveellä ja kaiken lisäksi jätti maalimiehen tullakseen minua kohti... Muut maalimiehet ja tyhjä pisto sujuivat mielestäni ihan OK.

Olin viikko sitten Kaakon Käyttökoirat Ry:n syyskokouksessa ja voi että olen taas aivan liian kiltti - en osannut kieltäytyä, ja nyt sitten olen toiminnantarkastajana v. 2014 alkaen. VEPE-pikkujouluja juhlimme viime lauantaina suurella joukolla ja suurella sydämellä (ja suurella janolla ilmeisesti), oli aivan mahtavat bileet!